Wednesday 14 October 2015

Filled Under:

Kek Batter Cheesecake


Kek Batter Cheesecake

Bahan-bahan


  • 3 8 bekas oz keju krim, pada suhu bilik (lihat nota)
  • 3 biji telur, pada suhu bilik
  • 1 14 oz boleh susu pekat manis
  • 1 1/2 sudu besar vanilla
  • 2 sudu kecil ekstrak badam **
  • 1/2 cawan taburan pelangi


Arahan


  1. Panaskan ketuhar anda kepada 375 darjah.
  2. Dengan pengadun anda rendah dan dengan lampiran dayung, pukul bersama-sama keju krim sehingga sebati. 
  3. Kemudian tuangkan ke dalam susu pekat, vanila, dan ekstrak badam manis. 
  4. Akhir sekali, pukul telur. 
  5. Teruskan mencampurkan sehingga anda tidak lagi boleh melihat kuning dan telur sepenuhnya. 
  6. Adunan mungkin mempunyai ketulan lagi pada akhirnya, tetapi tidak apa-apa.
  7. Perlahan-lahan campurkan semua taburan dengan sudu.
  8. Tuangkan adunan ke dalam bentuk spring pan 9 inci dan bakar selama 40 minit. 
  9. Hidupkan ketuhar dan membiarkan kek keju selama satu setengah jam tambahan.
  10. Keluarkan dari ketuhar dan sekurang-kurangnya empat jam dalam peti sejuk.




Nota

Ia adalah benar-benar penting bahawa keju krim adalah dalam suhu bilik. Saya meninggalkan keju krim saya keluar selama beberapa jam untuk mencapai ini. Selain itu, pastikan bahawa anda menggunakan keju jenama krim dan ia adalah lemak penuh.

** Saya telah menerima dua komen bahawa resipi rasa terlalu kuat ekstrak badam. Saya benar-benar suka ekstrak badam dan, jadi bagi saya ia benar-benar berkesan dalam resipi ini. Jika anda tidak suka ekstrak badam, anda boleh mengurangkan jumlah dalam resipi ini. Credit wineanglue.com




0 comments:

Post a Comment